dc.contributor.author | Bay, Ann-Helén | |
dc.contributor.author | Breit, Eric | |
dc.contributor.author | Fossestøl, Knut | |
dc.contributor.author | Grødem, Anne Skevik | |
dc.contributor.author | Terum, Lars Inge | |
dc.date.accessioned | 2017-05-16T06:19:08Z | |
dc.date.available | 2017-05-16T06:19:08Z | |
dc.date.created | 2015-06-23T08:53:34Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7763-466-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2442525 | |
dc.description.abstract | Rapporten diskuterer hvordan Nav kan styrkes som en lærende organisasjon. Til grunn for diskusjonen ligger erkjennelsen av at Nav er en stor organisasjon med et svært komplekst oppdrag, noe som gir særlige læringsutfordringer – og læringsmuligheter. Navs utfordringer og muligheter som lærende organisasjon diskuteres med utgangspunkt i innsikt fra Nav-evalueringen, fra forskningen om profesjoner og profesjonsutøvelse, og fra den generelle forskningen om velferdsstaten og velferdstjenestene. Forslagene som presenteres framhever karriereplaner for medarbeiderne, styrking av ledelsen på lokalkontorene, utviklingsarbeid på fylkesnivå, og styrking av direktoratets rolle som fagdirektorat. Rapporten er basert på et notat som ble utarbeidet for en ekspertgruppe som leverte i april 2015. | |
dc.language.iso | nob | |
dc.publisher | Institutt for samfunnsforskning | |
dc.relation.ispartof | Rapport - Institutt for samfunnsforskning | |
dc.relation.ispartofseries | Rapport - Institutt for samfunnsforskning | |
dc.title | Nav som lærende organisasjon | |
dc.type | Research report | |
dc.description.version | publishedVersion | |
dc.source.pagenumber | 42 | |
dc.source.issue | 2015:006 | |
dc.identifier.cristin | 1250069 | |
cristin.unitcode | 7437,0,0,0 | |
cristin.unitname | Institutt for samfunnsforskning | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |