Grafiske publikasjoner
Recent Submissions
-
CORE Norwegian Gender Balance Scorecard 200 – 2024
(Research report, 2024)The CORE Norwegian Gender Balance Scorecard examines the gender composition on boards and executive committees of the 200 largest companies (by total revenue) in Norway. We are mapping over 1,600 positions within executive ... -
Ytre høyre på nett i Skandinavia
(Research report, 2024)I denne brosjyren undersøker vi hvilke likheter og forskjeller som finnes mellom de skandinaviske landene når det gjelder ytre høyres tilstedeværelse på nett. -
CORE Topplederbarometer 200 : 2024
(Research report, 2024)CORE Topplederbarometer undersøker kjønns-fordelingen i styrer og toppledergrupper i de 200 største selskapene (etter omsetning) i norsk næringsliv. Vi kartlegger over 1600 stillinger i toppledergruppene og skiller mellom ... -
Aktivt likestillingsarbeid
(Research report, 2024) -
Likestilling og kjønnsbalanse i akademia: Et lokalt lederansvar
(Research report, 2024) -
SheFigures Norden: Kvinner i akademia
(Research report, 2024) -
Are Gender Gaps in Education Leaving Less Educated Men Behind in the Labor Market?
(Research Report, 2024) -
Advancing Women’s Representation in Top Academic Positions at Nordic Universities – What Works?
(Research Report, 2024) -
The Gender Pay Gap Among PhD Holders in Sweden and Norway
(Research Report, 2024) -
Holdninger til innvandring og integrering før og etter Russlands fullskalainvasjon av Ukraina i februar 2022. Oppdaterte tall desember 2023
(Research report, 2024)27 prosent av respondentene i undersøkelsen mente at integreringen fungerer bra eller ganske bra ved utgangen av 2023. Tilsvarende andel lå på 22 prosent høsten 2021. På den annen side mener 40 prosent at integreringen ... -
Should I Stay or Should I Go? Gender and Career Choices to Exit or Remain in Academia
(Research Report, 2023-02) -
CORE næringslivsstudie: Hva skaper hindringer og muligheter for kjønnslikestilling i næringslivet?
(Research Report, 2022)Oppsummering av hovedfunn fra CORE næringslivsstudie. 9 hovedfunn synliggjør et paradoks: det er likestilte holdninger og satsninger, men likevel kjønnsforskjeller i karriere. CORE næringslivsstudie undersøker ... -
Helse, medier og makt: Kommunikasjonsregimer i mediene
(Research report, 2021)Helse og sykdom angår oss alle og omtales i alle slags formater i nyhetsmedier og i sosiale medier. I de siste tiårene har den personlige erfaringen med sykdom vokst fram i helsejournalistikken. Legene, forskerne, ...