dc.contributor.author | Røed, Marianne | |
dc.contributor.author | Schøne, Pål | |
dc.contributor.author | Umblijs, Janis | |
dc.date.accessioned | 2019-05-19T17:49:49Z | |
dc.date.available | 2019-05-19T17:49:49Z | |
dc.date.created | 2019-05-15T15:33:06Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7763-630-6 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2597916 | |
dc.description.abstract | For å gi flyktninger grunnleggende kompetanse, og dermed en mer solid basis for å delta i arbeid og utdanning, startet myndighetene i 2004 introduksjonsordningen for flyktninger. Dette er et to- til treårig heltids kvalifiseringsprogram, der flyktningene i tillegg til å få opplæring i språk og samfunnskunnskap deltar i ulike typer aktive arbeidsmarkedstiltak. I denne rapporten gjennomgår vi tidligere forskning om effekter av arbeidsmarkedstiltak for flyktninger, og vi analyserer, med basis i norske registerdata, hvordan flyktningers integrasjonsforløp varierer med om de fikk eller ikke fikk tilbud om introduksjonsordningen da de kom til Norge. | |
dc.language.iso | nob | |
dc.publisher | Institutt for samfunnsforskning | |
dc.relation.ispartof | Rapport – Institutt for samfunnsforskning | |
dc.relation.ispartofseries | Rapport – Institutt for samfunnsforskning | |
dc.title | Flyktningers deltagelse i arbeid og utdanning, før og etter introduksjonsordningen | |
dc.type | Research report | |
dc.description.version | publishedVersion | |
dc.source.pagenumber | 147 | |
dc.source.issue | 2019:8 | |
dc.identifier.cristin | 1698131 | |
cristin.unitcode | 7437,0,0,0 | |
cristin.unitname | Institutt for samfunnsforskning | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |