Beskrivelser av etniske og religiøse minoriteter i læremidler
dc.contributor.author | Midtbøen, Arnfinn Haagensen | |
dc.contributor.author | Orupabo, Julia | |
dc.contributor.author | Røthing, Åse | |
dc.date.accessioned | 2014-10-24T09:29:48Z | |
dc.date.accessioned | 2016-01-25T13:11:45Z | |
dc.date.available | 2014-10-24T09:29:48Z | |
dc.date.available | 2016-01-25T13:11:45Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | 146 p. Institutt for samfunnsforskning, 2014 | nb_NO |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2374743 | |
dc.description.abstract | Rapporten kartlegger hvordan urfolk og nasjonale, etniske og religiøse minoriteter er beskrevet i læremidler, samt hvordan innvandring og flerkulturelle samfunn, antisemittisme, fremmedfrykt, rasisme, ekstremisme, terrorisme og radikaliseringsprosesser, er behandlet. Vi har kartlagt samtlige lærebøker for RLE og samfunnsfag for ungdomstrinnet, og for religion og etikk, historie og samfunnsfag for studieforberedende på videregående skole. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Rapport;2014:010 | |
dc.title | Beskrivelser av etniske og religiøse minoriteter i læremidler | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.date.updated | 2014-10-24T09:29:48Z | |
dc.identifier.cristin | 1166736 |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Publikasjoner fra CRIStin [721]
-
Rapport/Avhandling ISF [367]
Rapporter